Naslovna Izdvajamo RTRS platio 90.000 maraka zbog klevetâ

RTRS platio 90.000 maraka zbog klevetâ

Radio-televizija Republike Srpske je od maja 2011. do maja 2021. godine platila 90.000 maraka na osnovu sudskih sporova koji su protiv nje vođeni zbog klevetâ. Presude su „padale“ na sudovima u Brčkom, Banjoj Luci, Višegradu, Konjicu, Sarajevu, Sanskom Mostu i Doboju.

Radio-televizija Republike Srpske i bivši urednik informativnog programa javnog servisa Siniša Mihailović, između ostalih presuda, moraju da plate 5.000 maraka novinaru BN televizije Vladimiru Kovačeviću zbog klevete. Tako je presudio Osnovni sud u Banjoj Luci.

Nakon što je 26. avgusta 2018. godine pokušano ubistvo na Kovačevića, RTRS je na svom portalu prenijela tekst „Puzajući državni udar u Republici Srpskoj! Ne žele izbore, ruše vlast na ulici!“ u kojem stoji da je Kovačević dobio 80.000 dolara od USAID-a.

– Presudom je potvrđeno da ni jedan navod iz spornog teksta nije tačan. Imam osjećaj da je tekst na neki način plasiran da opravda napad na mene koji se desio šest dana prije objave teksta. Bojim se da ni ovo neće biti dovoljna opomena da se ne stavljaju ljudima mete na čelo lažima izrečenim na njihov račun. Jasno je kao dan da se radilo o smišljenoj kleveti, a ne o slučajnoj grešci – kazao je Kovačević tada.

G. Dakić